سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل شبکه

کابل شبکه

خرید کابل شبکه:

کابل شبکه از جمله تجهیزات پسیو شبکه است که مفهوم گسترده‌ای از انواع کابل‌های مورد استفاده در شبکه‌های مختلف است. این کابل‌ها برای اتصال و انتقال اطلاعات بین یک شبکه و رایانه استفاده می‌شود. کابل های شبکه را کابل های زوج به هم تابیده یا Twisted pair می نامند که در آن کابل ها به صورت زوج به یکدیگر تابیده شده اند. درواقع این کابل ها سبب ارتباط میان دستگاه های مختلف در شبکه مانند سرورها، سوئیچ شبکه، روترها، کامپیوترهای مختلف و سایر تجهیزات برای انتقال اطلاعات می گردند.کابل شبکه به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات استفاده می‌شود. پس کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود. 

ساختار کابل شبکه:

  1. مغزی کابل شبکه: از اصلی ترین بخش یک کابل شبکه مغزی آن است  که به وسیله روکش کابل احاطه شده است. این مغزی رسانا است و وظیفه آن انتقال اطلاعات و دیتا در داخل شبکه است.
  2. روکش خارجی کابل شبکه: این روکش از رشته سیم های درون کابل در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما و ... محافظت می کند.
  3. تفکیک کننده یا Cross-Web یا عایق : این بخش به صورت پلاستیکی برای جلوگیری از نویز درون کابل قرار دارد و زوج ها را از یکدیگر جدا می کند.
  4. لایه محافظ یا شیلد: لایه ای محافظ برای کاهش نویز در کابل شبکه با توجه به نوع کابل در شکل های مختلف از جنس پلاستیک و فویل است.

 

منبع : خرید کابل شبکه